503 688 915
Dostępny jest już dodruk książki Davida Mameta "Prawda i fałsz. Herezja i zdrowy rozsądek w aktorstwie".
W tym roku już po raz piąty wspieramy Węgiel Film Festival w Katowicach.
Tym razem to już XV jubileuszowa edycja Festiwalu, organizowanego przez studentów WRiTV UŚ. Jego ideą jest prezentacja twórczości studentów szkół filmowych z całego świata. Odbędzie się w dn. 12-13 kwietnia 2018 r. w nowej siedzibie WRiTV w Katowicach.
O nas
Wydawnictwo Filmowe zostało stworzone przez ludzi kochających kino dla ludzi kochających kino. Chcemy zapełnić lukę na rynku wydawniczym i dostarczać Czytelnikom książki, które są nie tylko podręcznikami zawodowymi, ale pozostając cennym źródłem wiedzy dla profesjonalistów, mogą zaciekawić i zainspirować wszystkich odbiorców o zainteresowaniach humanistycznych.
Lew Hunter (ur. 1935) to amerykański scenarzysta, pisarz i pedagog – profesor scenariopisarstwa na UCLA. Jest uznawany za jednego z najlepszych nauczycieli scenariopisarstwa w Stanach Zjednoczonych. Steven Spielberg nazwał go najlepszym nauczycielem scenariopisarstwa w całej historii nauczania tej dziedziny. Lew Hunter pracował dla Columbia, Lorimar, Paramount, Disneya, NBC, ABC i CBS jako pisarz, producent i producent wykonawczy. Obecnie jest emerytowanym przewodniczącym wydziału scenariopisarstwa na UCLA, a niedawno założył Lew Hunter Superior Screenwriting, w którym prowadzi seminaria dla scenarzystów. Wykłada regularnie w całym kraju i za granicą.
Lista jego uczniów i zwolenników jest imponująca: David Koepp (Park Jurajski, Życie Carlita), Mike Werb (Bez Twarzy, Maska), Michael Colleary (Bez twarzy), Alexander Payne (Bezdroża, Schmidt), Tom Shadyac, Joel Schumacher (Upadek, Klient), William Missouri Downs, Robin Russin i wielu innych.
„Jedynym powodem, dla którego tak wiele osób nie zrealizowało marzenia o zostaniu scenarzystami, jest to, że poddali się zbyt szybko” – twierdzi Lew Hunter, doświadczony autor i profesor uważany za jednego z najlepszych nauczycieli scenariopisarstwa w Stanach Zjednoczonych.
Aktorstwo nie jest zawodem dla lękliwych. W dawnych czasach aktorów grzebano na rozstajach dróg z kołkiem wbitym w serce. Ich sposób gry tak bardzo poruszał widzów, że bali się ich duchów. Wspaniały komplement.
Tamci artyści nie grali po to, by dostać się do szkoły aktorskiej albo otrzymać dobrą recenzję, ale by wzbudzić w widzach lęk o ich własne dusze. I to jest moim zdaniem wzorzec dla każdego aktora.
David Mamet, Prawda i fałsz. Herezja i zdrowy rozsądek w aktorstwie
Wydawnictwo Filmowe
Aneta Batko-Banaszek
ul. Wybickiego 45
32-400 Myślenice
tel. 503 688 915
NIP 681 146 40 44
Bank Pekao SA
nr konta:
12 1240 5051 1111 0010 4270 1128
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki