503 688 915
Dostępny jest już dodruk książki Davida Mameta "Prawda i fałsz. Herezja i zdrowy rozsądek w aktorstwie".
W tym roku już po raz piąty wspieramy Węgiel Film Festival w Katowicach.
Tym razem to już XV jubileuszowa edycja Festiwalu, organizowanego przez studentów WRiTV UŚ. Jego ideą jest prezentacja twórczości studentów szkół filmowych z całego świata. Odbędzie się w dn. 12-13 kwietnia 2018 r. w nowej siedzibie WRiTV w Katowicach.
O nas
Wydawnictwo Filmowe zostało stworzone przez ludzi kochających kino dla ludzi kochających kino. Chcemy zapełnić lukę na rynku wydawniczym i dostarczać Czytelnikom książki, które są nie tylko podręcznikami zawodowymi, ale pozostając cennym źródłem wiedzy dla profesjonalistów, mogą zaciekawić i zainspirować wszystkich odbiorców o zainteresowaniach humanistycznych.
Sidney Lumet | |
Wydanie | pierwsze |
Przekład | Jarosław Banaszek |
Tytuł oryginału | Making Movies |
Data premiery | 1 grudnia 2013 |
Opracowanie graficzne | Robert Kleemann |
Format | 153x229 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 288 |
ISBN | 978-83-63616-02-1 |
Twórca Dwunastu gniewnych ludzi, Serpico, Pieskiego popołudnia zmarł niestety w 2011 roku. Oprócz swoich nieśmiertelnych dzieł pozostawił coś równie cennego – książkę, która podsumowuje doświadczenia jego kilkudziesięcioletniej kariery. Praca nad filmem to pozycja, w której Sidney Lumet pokazuje nam film jako wypadkową ciężkiej pracy, szczęśliwych i nieszczęśliwych przypadków, walki o uzyskanie finansowania i ukończenie pracy w terminie, radzenia sobie z gwiazdami z przerostem ego i wielkimi aktorami, którzy w zamian za szacunek i zaufanie oddają się roli całkowicie. Opowiada o procesie będącym mieszanką magii i prozy życia.
Dlaczego reżyser wybiera ten a nie inny scenariusz? Co musi uczynić, aby utrzymać świeżość i wiarygodność aktora w kolejnych dublach? Jak zainscenizować scenę, w której bierze udział ponad stu statystów, trzy zderzające się taksówki, a wszystko dzieje się w środku nowojorskiego diamentowego dystryktu? Jaką cenę trzeba zapłacić, aby bossowie wielkich wytwórni czuli się usatysfakcjonowani? Od pierwszych prób do premiery. Praca nad filmem to dzieło wielkiego mistrza, opowiedziane jasnym językiem, szczere i pełne anegdot.
Na kartach napisanej z dystansem i humorem książki spotykamy największych aktorów, reżyserów, operatorów, scenarzystów i wielu innych ludzi ze świata filmu, z którymi autor zetknął się osobiście. Dowiadujemy się, jak traktował Lumet scenariusz, czym według niego jest styl, jak należy traktować prywatność aktora i dlaczego reżyser to najlepszy zawód na świecie.
Książka Sidneya Lumeta, zgodnie uważanego za jednego z największych reżyserów, to zarówno wspomnienia profesjonalisty, jak i świetny podręcznik opisujący film jako sztukę, rzemiosło i przemysł. Opierając się na czterdziestoletnim doświadczeniu z produkcji filmów, od Zmierzchu długiego dnia do Sieci i Werdyktu; z pracy z takimi gwiazdami, jak Katharine Hepburn, Paul Newman, Marlon Brando i Al Pacino, Lumet opisuje, jak ciężka praca i zapadające w ułamku sekundy decyzje mogą przeobrazić się w dwie godziny ekranowej magii.
Obowiązkowa pozycja dla obecnych i przyszłych profesjonalistów oraz dla wszystkich, którzy po prostu kochają dobre kino.
Nieocenione… Czasami ktoś pyta mnie, czy istnieje jakaś książka, którą przeciętny kinomaniak mógłby przeczytać, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego, jak robione są filmy i na co zwracać uwagę podczas ich oglądania. To jest właśnie ta książka.
Roger Ebert
Sidney to maestro… Jego książka jest taka, jak jego filmy – szczera, uczciwa, dynamiczna i bardzo, bardzo mądra. Każdy, kto naprawdę interesuje się filmem, powinien ją przeczytać.
David Mamet
Pełna energii, entuzjazmu i wiedzy… Książka jest tak wciągająca, ponieważ [Lumet] mówi z pasją i przekonaniem o sprawach, na których się zna i zasłużył na prawo do wyrażania na ich temat opinii.
Stanley Kauffmann
"New Republic"
Biblia napisana przez mistrza. Skrupulatnie, krok po kroku opisuje proces powstawania filmu. Czujesz się, jakbyś sam był na planie. Obowiązkowa lektura.
Quincy Jones
To, co napisał Lumet, samo w sobie stanowi część tajemnicy sztuki narracyjnej.
"The New York Times"
Kurs pisania scenariuszy |
Aktorstwo nie jest zawodem dla lękliwych. W dawnych czasach aktorów grzebano na rozstajach dróg z kołkiem wbitym w serce. Ich sposób gry tak bardzo poruszał widzów, że bali się ich duchów. Wspaniały komplement.
Tamci artyści nie grali po to, by dostać się do szkoły aktorskiej albo otrzymać dobrą recenzję, ale by wzbudzić w widzach lęk o ich własne dusze. I to jest moim zdaniem wzorzec dla każdego aktora.
David Mamet, Prawda i fałsz. Herezja i zdrowy rozsądek w aktorstwie
Wydawnictwo Filmowe
Aneta Batko-Banaszek
ul. Wybickiego 45
32-400 Myślenice
tel. 503 688 915
NIP 681 146 40 44
Bank Pekao SA
nr konta:
12 1240 5051 1111 0010 4270 1128
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki